یک برنامه ی نرم افزاری برای افزایش آگاهی و کمک به جلوگیری از هیپوگلایسمی

30 ژانویه 2019 - تیم رسانه ی دیجیتال دیابت(DDM)با همکاری شرکت نوو نوردیسک یک برنامه ی نرم افزاری  Hypoکه بتازگی آن را ارتقا و بهبود داده اند، تولید و ارائه نمودند. این ابزار آموزشی دیجیتال برای افزایش آگاهی در مورد هیپوگلیسمی و نحوه ی جلوگیری، درمان و مدیریت آن طراحی شده است.

برنامه Hypo نخستین همکاری بین DDM وNovo Nordisk به عنوان بخشی از ابتکار مشترک برای ارائه ی راه حل های دیجیتال بهتر برای توانمند سازی افراد مبتلا به دیابت است.

برنامه Hypo اطلاعات را در بین چهار فرد: افراد مبتلا به دیابت، والدین (مراقبین)، معلمان و متخصصین مراقبت های بهداشتی (HCP) به اشتراک می گذارد. این برنامه همه ی موضوعات مربوط به افت قند خون یا هیپوگلیسمی را که یک عارضه رایج و جدی برای افراد مبتلا به دیابت تحت درمان با انسولین است، به شما می آموزد.

این برنامه در ابتدا در سال 2015، راه اندازی شد، نسخه ی جدید برنامهHypo شامل یک ویدیوی آموزشی و همچنین منابع پشتیبانی جدید است. این آموزشها را می توانید به دلخواه خود در زمان مورد نظرتان دریافت کنید، و پس از اتمام این دوره ی آموزشی به کاربران یک گواهی برنامهHypo ارائه می شود.

از سال 2015، بیش از 235،000 نفر به برنامه ی هیپو پیوسته اند، هم اکنون 88 درصد از آنها قادر به تشخیص یک وضعیت هیپو هستند، 89 درصد از آنها می دانند که چگونه یک وضعیت هیپو را درمان می کنند و نتیجه ی مهم آموزشهای این برنامه بعد از شش ماه، تجربه ی تعداد موارد کمتری از هیپوگلیسمی شدید در 63 درصد از افراد شرکت کننده بود.

شارلوت سامرز، مدیرعملیات اجرایی DDM، گفت: مشارکت ما با Novo Nordisk از توسعه ی  نرم افزاری برای برنامه ی Hypo پشتیبانی کرده و دسترسی به برنامه ی Hypo را برای تعداد بیشتری از افراد مبتلا به دیابت در سراسر جهان امکانپذیر کرده است، تا اطلاعات خود را در مورد هیپوگلیسمی و مدیریت دیابت بهبود بخشند. ما امیدواریم که از طریق افزایش دسترسی به برنامه یHypo  حتی تعداد بیشتری از بیماران مدیریت قند خون خود را بهبود بخشند و پذیرش بیماران مبتلا به هیپوگلیسمی به بخشهای اورژانس کاهش یابد.

آدام برت، مدیر دسترسی و امور بیماران در شرکت نوو نوردیسک گفت: ما افتخار می کنیم که با DDM همکاری کرده ایم تا برنامه ای نرم افزاری برای Hypo راه اندازی کنیم و بر این باوریم که این برنامه منبع مهمی برای کمک به افراد مبتلا به دیابت است تا بتوانند سلامت و کیفیت زندگی خود را بهبود بخشند.

همچنین این نرم افزار به والدین، معلمان و متخصصین مراقبت های بهداشتیاطلاعات بیشتری در مورد چالشهای زندگی با خطر ابتلا به هیپوگلایسمی و نحوه ی ایجاد تغییرات مثبت می دهد.  برنامه هیپو برای سیستمهای iOS و اندروید و بصورت آنلاین در hypoprogram.com در دسترس است.

منبع:

https://www.diabetes.co.uk/news/2019/jan/diabetes-digital-media-teams-with-novo-nordisk-to-launch-hypo-program-94306684.html